PERCEPTIONS OF THE USE OF WEB 2.0 TOOLS IN SECOND LANGUAGE COLLABORATIVE WRITING

Autores/as

  • Elsa Guadalupe PÉREZ-AMARO Universidad Autónoma de Tamaulipas, México.

Palabras clave:

Collaborative writing, perceptions, Web 2.0, language learning

Resumen

This article presents a survey data of university students enrolled in a course in applied linguistics on the use of web tools in the collaborative writing process. This study is derived from a larger one that analyzes tools such as Facebook, wikis, and blogs within the writing process in a second language.

The goal of this study was to determine students´ perceptions of the different tools in an academic setting, the skill level, and collaboration. The theoretical framework is based on the social theory of learning and communities of practice.

Biografía del autor/a

Elsa Guadalupe PÉREZ-AMARO, Universidad Autónoma de Tamaulipas, México.

Candidata a doctor por la Universidad de Southampton (Reino Unido) en el área de Lingüística Aplicada. Maestría en Educación (Universidad Panamericana, México). Licenciatura en enseñanza del inglés y traducción (Universidad Brigham Young, EEUU). Profesora de tiempo completo en la licenciatura de Lingüística Aplicada en la Unidad Académica de Ciencias, Educación y Humanidades (Universidad Autónoma de Tamaulipas, México). Líneas de investigación: proceso de escritura, uso de herramientas Web 2.0 para la enseñanza y postedición de la traducción (MTPE).

Descargas

Publicado

2021-07-05